Boladunia

Baru Tiga Bulan Mengabdi, Risto Vidakovic Diputus Kontrak oleh Melaka United

Risto Vidakovic dipecat Melaka United.

Husna Rahmayunita

Pelatih kepala Borneo FC, Risto Vidakovic. [HO/Borneofc.id]
Pelatih kepala Borneo FC, Risto Vidakovic. [HO/Borneofc.id]

Bolatimes.com - Mantan pelatih Borneo FC Risto Vidakovic diputus kontrak oleh klub Malaysia Melaka United. Kedua belah pihak resmi mengakhiri kerja sama.

Melaka United mengumumkan telah melepas Risto Vidakovic yang baru mengabdi sejak Januari 2022 lalu.

Tak hanya dengan Risto Vidakovic, Melaka United juga mengakhiri kerja sama dengan Dzevad Saric yang sebelumnya menjabat sebagai pelatih fisik.

"Melaka United FC hari ini telah mencapai kata sepakat dengan pelatih kepala, Risto Vidakovic, dan pelatih fisik, Dzevad Saric, untuk menyudahi kontrak dengan persetujuan bersama," tulis Melaka United melalui laman Facebook resminya, Jumat (22/4/2022).

Tak diketahui pasti alasan Melaka United menyudahi kerja sama dengan pelatih asal Bosnia & Herzegovina tersebut.

Pihak Skuad Hang Tuah -- julukan Melaka United-- menyampaikan terima kasih kepada Risto Vidakovic dan Dzevad Saric atas kebersamaannya selama ini.

"Risto dan Dzevad yang menyertai MUFC pada Januari lalu dan telah membimbing Skuad Hang Tuah untuk meraih 1 kemenangan pada putaran pertama Piala FA Malaysia selain 1 hasil imbang dan 3 kekalahan di Liga Super 2022,” urai pernyataan resmi Melaka

"Kami di Melaka United F.C dengan ini mengucapkan terima kasih kepada keduajurulatih kerana telah menunjukkan komitmen yang tinggi sepanjang tiga bulan bersama Skuad Hang Tuah. Kami mendoakan semoga mereka meraih kejayaan kedepannya," imbuhnya.

Kekinian, Melaka United menunjuk Mohd Asri Ninggal sebagai pelatih interim dan Nazulerwab Makmor sebagai asisten pelatih.

'Bohongi' Borneo FC

Kepindahan Risto Vidakovic ke Melaka United sempat menjadi perbincangan. Sebab, ia dinilai telah membohongi Borneo FC.

Awalnya, kepada klub ia mengaku mundur lantaran lebih mau dekat dengan keluarga. Namun, dua hari berselang pascapengumuman itu atau tepatnya pada Sabtu (22/1/2022), Risto justru diperkenalkan Melaka United sebagai pelatih kepala.

Berita Terkait

Berita Terkini